Browse Source

Update na feedback Nero

JoostSijm 6 years ago
parent
commit
2f88edc5ae
9 changed files with 43 additions and 44 deletions
  1. 3 3
      docs/checklist.tex
  2. 4 4
      docs/parliament.tex
  3. 4 4
      docs/perks.tex
  4. 3 3
      docs/region.tex
  5. 3 3
      docs/resources.tex
  6. 13 13
      docs/state.tex
  7. 7 7
      docs/storage.tex
  8. 4 4
      docs/war.tex
  9. 2 3
      docs/work.tex

+ 3 - 3
docs/checklist.tex

@@ -4,7 +4,7 @@ Dit zijn de acties die je minimaal een keer per dag uitvoert.
 \begin{samepage}
     \begin{multicols}{3}
         \subsection*{{\LARGE 1}. Perks}
-        Controlleer of je bezig ben met het leren van een nieuwe perk.
+        Controlleer of je bezig bent met het leren van een nieuwe perk.
         Erg belankrijk aan het begin van het spel om dit zo snel mogelijk omhoog te krijgen.
         Probeer bij te houden wannneer je een perk klaar is.
         \vfill\null{}
@@ -19,7 +19,7 @@ Dit zijn de acties die je minimaal een keer per dag uitvoert.
 
         \subsection*{{\LARGE 3}. Military Academy}
         Bouw een military academy.
-        Als je niet in in je residency bent kijk dan of je tijd vrij heb om daar naartoe te reizen.
+        Als je niet in in je residency bent kijk dan of je tijd vrij hebt om daar naartoe te reizen.
         Het bouwen van een academy geeft je altijd een goud bonus, wat het zeker waard maakt.
     \end{multicols}
     \begin{multicols}{3}
@@ -44,6 +44,6 @@ Dit zijn de acties die je minimaal een keer per dag uitvoert.
     \end{multicols}
 \end{samepage}
 
-Als je deze stappen elke dag uitvoerd zal je het snelt jezelf verbeteren, maar ook zorgen dat dat de staat verbeterd.
+Als je deze stappen elke dag uitvoerd zal je snel jezelf verbeteren, maar ook zorgen dat dat de staat verbetert.
 Deze stappen duren afhankelijk van je huidige locatie niet lang, maar zijn wel belangrijk voor beginnende spelers.
 \newline

+ 4 - 4
docs/parliament.tex

@@ -8,7 +8,7 @@ Je kan er voor kiezen een eigen party te starten of mee te doen met een bestaand
 Als jouw party genoeg stemmen heeft komen ze in het parliament terecht.
 
 Het is afhankelijk van je rank in de party of je in het parliament terecht komt.
-Dat wordt bepaald door de voorverkiezingen in de party en bij een gelijk aantal stemmen het level van de speler.
+Dat wordt bepaald door de voorverkiezingen in de party, bij een gelijk aantal stemmen het level van de leden.
 De volgorde is te zien op de leden list.
 
 \subsection{Laws}
@@ -22,18 +22,18 @@ Kijk onder het hoofdstuk Regions welke gebouwen dit allemaal zijn.
 Een wetvoorstel om niewe gebouwen te bouwen zal meestal niet aangenomen worden.
 Belangrijke gebouwen worden bijgehouden door de ministers.
 Andere gebouwen worden in het autonomy parliament voorgesteld.
-\textbf{Resources exploration}, niewue resources beschikbaar in een regio wanneer het op is door werk.
+\textbf{Resources exploration}, nieuwe resources beschikbaar in een regio wanneer het op is door werk.
 Dit wordt bijgehouden door de Minister van Economie.
 Dit heeft een dagelijks limiet dat om 19:00 reset.
 \textbf{Region consolidation}, gebruikt om een regio aan een andere staat te geven.
-Deze staat accepteerd met een Region Consolidation Confirmation.
+De state accepteert de regio met een Region Consolidation Confirmation law.
 \textbf{Budget transfer}, om een bepaald aantal resources naar een autonomy of state te versturen.
 \textbf{Migration agreement}, geeft een state toegang tot jouw state.
 Je heb nog geen toegang tot deze state.
 \textbf{Military agreement}, werkt net als migration agreement.
 Zorgt ervoor dat inwoners mee kunnen vechten met een andere staat.
 \textbf{Parliament size}, het parlement kan veranderd worden naar 60, 80, 100, of 150 groot.
-De groote zorgt voor meer mensen in het parlement maar de verdeling van parties blijft hetzelfde.
+De grote zorgt voor meer mensen in het parlement maar de verdeling van parties blijft hetzelfde.
 \textbf{War declaration}, begint een oorlog met een andere regio met een gedeelde border.
 \textbf{Leader impeachment}, start verkiezingen voor een nieuwe president.
 \textbf{Purification of radioactive pollution}, ruimt pollution op uit een regio maar is niet altijd nodig.

+ 4 - 4
docs/perks.tex

@@ -1,19 +1,19 @@
 \section{Perks}
-Iedere speler begin met level 30 perks.
+Iedere speler begint met level 30 perks.
 Hoe hoger het level, hoe meer bonus je krijgt.
 Het is belangrijk dat je altijd bezig bent met het leren van een nieuwe perk.
 \premium Voor premium gebruikers kost het leren de helft van de tijd.
 
-Alle perks, strenght vooral, zorgen voor meer damage tijden een oorlog.
+Alle perks, strenght vooral, zorgen voor meer damage tijdens het vechten in een oorlog.
 
 \subsection{Endurance}
 Onder level 50 gebruik je meer energie in een goud fabriek dan je er voor terug krijgt.
-Goud blijft na level 50 gelijk, voor andere resources heb is level 100 nodig voor maximale efficiency.
+Goud blijft na level 50 gelijk, voor andere resources is level 100 nodig voor maximale efficiency.
 
 \subsection{Education}
 Bepaalt de maximale work experience voor resources.
 Heeft invloed op de kosten van het produceren van wapens en items.
-Met level 100 kan je in de departments werken voor de statebonus.
+Met level 100 kan je in departments werken voor de statebonus.
 Deze statebonus zorgt voor een bonus in het hele land.
 
 \subsection{Strength}

+ 3 - 3
docs/region.tex

@@ -1,4 +1,4 @@
-\section{Regions}
+\section{Region}
 Ten allertijde bevind je jezelf in een regio of reis je tussen twee regio's.
 Iedere speler begint op Novice island.
 
@@ -25,7 +25,7 @@ De maan heeft hier 1 regio voor.
 
 \subsubsection*{Health Index}
 % depends on Hospital level in this region and affects Energy recovery.
-Het aaltal energie dat elke 10 minuten word gegenereerd is bepaald door de health index.
+Het aantal energie dat elke 10 minuten word gegenereerd is bepaald door de health index.
 In deze tabel staat hoeveel energie je genereert:
 
 \begin{center}
@@ -61,7 +61,7 @@ Bepaald ook de de wage van de president, minister, en governors.
 
 \subsection{Overige Gebouwen}
 Deze gebouwen helpen niet mee aan een index maar hebben een andere functie.
-\textbf{Missile System}, als dit in de verdedigende regio hoger is zorgt het voor dat ground en troop wars aanvalen minder effect hebben.
+\textbf{Missile System}, als dit in de verdedigende regio hoger is, zorgt het voor dat ground en troop wars aanvalen minder effect hebben.
 \textbf{Sea Port}, werkt hetzelfde als een missile system maar dan met voor sea wars.
 \textbf{Power Plant}, geeft de staat electriciteit om gebouwen draaiend te houden.
 Elk gebouw heeft een eigen energie behoefte.

+ 3 - 3
docs/resources.tex

@@ -35,13 +35,13 @@ Elke tier is steeds een stuk duurder en komt in kleinere hoeveelheden voor.
 \subsubsection*{Low Tier}
 Vaak gebruikt bij de productie van items en wapens.
 Ook bij het maken van gebouwen in een regio.
-\textbf{Oil}, geproduceert in Oil Fields,
+\textbf{Oil}, geproduceerd in Oil Fields,
 % Oil is likely one of, if not the simplest resource to obtain. Practically, oil is used to power all the machines and things made in production, and is subsequently used in the production of most things. Oil is one of the 6 resources only obtainable after level 60, in factories known as Oil Fields. The market price averages 200-300 dollars cash.
-\textbf{Ore}, geproduceert in Ore Quarries.
+\textbf{Ore}, geproduceerd in Ore Quarries.
 % Ore is almost exactly the same as oil, used in production of most things. Ore is practically used to be refined, then used to build all the machines and things. The price averages 200-300 dollars cash, and is only obtainable through factories called Ore Quarries after level 60.
 
 \subsubsection*{Mid Tier}
-\textbf{Uranium}, geproduceert in Uranium Quarries.
+\textbf{Uranium}, geproduceerd in Uranium Quarries.
 Gebruikt om voor antirads, power plants en ballistic missiles.
 % Uranium is much different from the previous two. It is more expensive and comes in lower quantities. Practically, uranium is used to either create or counteract radiation or create energy, and is subsequently used in ballistic missiles, antirads, and power plants built on earth. The price averages around 4500-6000 dollars cash. It is one of the six that can only be obtained in factories called Uranium Quarries after level 60.
 \textbf{Liquid Oxygen}, geproduceert in Liquefaction Plants op aarde.

+ 13 - 13
docs/state.tex

@@ -9,6 +9,11 @@ De vooraad waarmee de state onderhouden word.
 Door middel van taxes, state market, donaties, en travel fee krijgt de state inkomsten binnen.
 Taxes gaan over de productie in fabrieken en het verkopen van resources op de market.
 
+\subsection{Border}
+Een state moet open borders of een migration agreement hebben als je er naar toe wil reizen.
+Om ze te sluiten kost het de state resources afhankelijk van het aantal regio's.
+Deze kosten worden elke minuut van het state buget afgehaald.
+
 \subsection{Bloc}
 Een regio kan lid worden van een Bloc.
 Dit functioneert als een unie verschillende states die bij elkaar willen horen.
@@ -16,7 +21,7 @@ Vaak is bescherming aan elkaar bieden het doel.
 
 \subsection{Government forms}
 Dit is de bestuursvorm van de state.
-Er word onderschijd gemaakt tussen twee types.
+Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee types.
 
 \subsubsection{Democratisch}
 \textbf{Parliamentary republic}, alle macht is in het parliament. Dit zijn regio's nadat ze independent worden.
@@ -25,36 +30,31 @@ Er word onderschijd gemaakt tussen twee types.
 
 \subsubsection{Autoritaristisch}
 Wanneer een state 31 dagen bestaat kan het met 80\% stemmen van het parlement veranderen in een autoritaristisch government.
-De staat word dan gelijd door een dictator en kan de state op elk moment naar een andere staatsvorm veranderen.
+De state wordt dan geleid door een dictator die op elk moment de government form van de state veranderen.
 \textbf{Dictatorship}, een dictator is de leider van de state, hij kan de laws meteen uitvoeren en er is geen parliament.
-\textbf{One-party system}, hetzelfde als dictatorship maar met parliament voor de partij van de dictator.
+\textbf{One-party system}, hetzelfde als een dictatorship maar met een parliament voor de partij van de dictator.
 \textbf{Executive monarchy}, dictatorship met een verkozen parliament, laws worden alleen geaccepteerd bij steun van de monarch.
 
 \subsection{State Leader}
-In een presidential republic of dominant-party word deze positie elke 5 dagen verkozen.
-De belangrijkste functies zijn het residency aanvragen goedkeuren, ministers aanstellen, en het volk op de hoogte brengen van nieuws.
+In een presidential republic of dominant-party wordt deze positie elke 5 dagen verkozen.
+De belangrijkste functies zijn residency aanvragen goedkeuren, ministers aanstellen, en het volk op de hoogte brengen van nieuws.
 Een leader met commander status kan war laws meteen accepteren.
 
 \subsection{Ministers}
-Minister hebben de mogelijkheid enkele laws gelijkt te accepteren.
+Minister hebben de mogelijkheid enkele laws gelijk te accepteren.
 Moeten opnieuw worden aangesteld na elke leader election.
 
 \subsubsection{Foreign}
-Demoncratishe governments hebben deze positie.
+Democratishe governments hebben deze positie.
 Heeft de mogelijkheid om residency en work permits te accepteren en kan de border sluiten of openen.
 
 \subsubsection{Economics}
 Kan resources exploration en building laws accepteren.
 Ook kan hij sanctions op landen plaatsen om het verkoop van resources, weapons, en items tegen te gaan.
 
-\subsection{Border}
-Een state moet open borders of een migration agreement hebben als je er naar toe wil reizen.
-Om ze te sluiten kost het de state resources afhankelijk van het aantal regio's.
-Deze kosten worden elke minuut van de state buget afgehaald.
-
 \subsection{Autonomy}
 Een state kan regio's het recht geven zichzelf te besturen door middel van een autonomy.
 Kan bestaan uit meerdere aaneengesloten regio's, de hoofdstad kan geen autonomy zijn.
 Heeft een eigen budget een krijgt een gedeelte van de belasting, de profit share.
-Een governor bestuurt een autonomy en is aangesteld aan een door de state parliament.
+Een governor bestuurt een autonomy en is aangesteld door state parliament.
 In democratishe governments kan hij resource exploration en building laws te accepteren.

+ 7 - 7
docs/storage.tex

@@ -10,17 +10,17 @@ Premium verdubbelt je storage ruimte, dit kan nog eens verdubbeld worden met een
 Hier worden resources gekocht en verkocht, alleen raw resources, items en wapens kunnnen verhandeld worden.
 De prijs kan erg verschillen in de loop der tijd, dus hou het goed in de gaten.
 Soms worden grote hoeveelheden aangeboden tegen een lage prijs.
-Het een goed moment om dan een gedeelte te kopen en voor een hogere prijs proberen te verkopen.
-Probeer genoeg wapens goedkoop te krijgen waneer het vrede is in het geval van een plotselinge oorlog.
+Het is een goed moment om een gedeelte te kopen en voor een hogere prijs proberen te verkopen.
+Probeer genoeg wapens goedkoop te krijgen wanneer het vrede is in het geval van een plotselinge oorlog.
 
-De market tax is het percentage dat naar de state budget gaat.
-Als je een offer plaats bepaald je huidige regio de market tax. 
-Dit veranderd niet wanneer je naar een andere regio verplaatst.
+De market tax is het percentage dat naar het state budget gaat.
+Als je een offer plaats bepaalt je huidige regio de market tax. 
+Dit verandert niet wanneer je naar een andere regio verplaatst.
 
 \subsection{Items}
 Hebben verschillend functies.
 \textbf{Antirad}, verminderd de radiation van uit het epicentrum.
-\textbf{Energy drink}, geeft 1 energy point en kan elke 10 minuten gebruikt worden. Gemaakt van gold kan niet worden verhandeld.
+\textbf{Energy drink}, geeft 1 energy point en kan elke 10 minuten gebruikt worden. Wordt geproduceert met gold en kan niet worden verhandeld.
 \textbf{Space rockets}, verbruikt wanneer je tussen de aarde en de maan reist.
 
 \subsection{Weapons}
@@ -45,4 +45,4 @@ De $\alpha$-damage is de basis damage van een wapen.
 Je kan ook zelf items en wapens produceren.
 Bij het produceren gebruik je raw resources en cash.
 De kosten zijn afhankelijk van je strength and education perks.
-Het duur een lange tijd voordat winst maakt met zelf productie.
+Het duur een lange tijd voordat je winst maakt met eigen productie.

+ 4 - 4
docs/war.tex

@@ -1,10 +1,10 @@
 \section{War}
 Een conflict tussen tussen states of regio's met het doel onafhankelijk te worden of een regio over te nemen.
-Om een oorlog te starten tussen twee regio's word er via het parliament een law ingediend.
+Om een oorlog te starten tussen twee regio's wordt er via het parliament een law ingediend.
 Een dictator of leader met commander status kan oorlog laws meteen accepteren.
 Het vechten in een oorlog kost energie maar je krijgt de mogelijkheid elk uur te vechten zonder energy te gebruiken.
 Wanneer een regio word overgenomen in een ground- of troopers war worden de helft van de gebouwen vernietigd.
-De state die een regio overneemt ontvangt de helft van deze verlozen gebouwen in resources.
+De state die een regio overneemt ontvangt de helft van deze verloren gebouwen in resources.
 
 \begin{center}
     \begin{tabular}{ll}
@@ -21,7 +21,7 @@ De state die een regio overneemt ontvangt de helft van deze verlozen gebouwen in
 \end{center}
 
 \subsection{Types}
-\textbf{Ground war}, kan gestart worden tussen aangrenzende regio's en word gebruikt om een regio over te nemen van een andere staat.
+\textbf{Ground war}, kan gestart worden tussen aangrenzende regio's en wordt gebruikt om een regio over te nemen van een andere staat.
 \textbf{Revolution}, kost 3 spelers 75 gold om gestart te worden.
 Om mee te vechten aan deze oorlog moet je aanwezig zijn in de regio.
 \textbf{Coup}, kan door 3 spelers gestart worden in regio's met een development index 1.
@@ -32,7 +32,7 @@ Wanneer je met meer dan 5m damage aanvalt krijg je automatisch residency bij suc
 Hoeveel er gestart kunnen worden is afhankelijk hoe groot de staat is.
 \textbf{Troopers war}, begint automatisch na een succesvolle sea war.
 \textbf{Space war}, oorlog tussen aarde- en maan regio waar aan iedereen mee kan doen.
-Kan gestort worden vanaf de 20 regio's met meeste spaceport gebouwen.
+Kan gestart worden vanaf de 20 regio's met meeste spaceport gebouwen.
 \textbf{Training}, het is altijd mogelijk te trainen om snel in level te stijgen.
 De uitslag van training heeft geen effect.
 

+ 2 - 3
docs/work.tex

@@ -6,8 +6,7 @@ Wanneer je bepaalt waar je gaat werken zijn er een paar dingen om over na te den
 \textbf{Factory wage}, door de factory owner bepaald, dit kan een percentage van de opdrengst zijn of vast geldbedrag.
 \textbf{Tax Rate}, percentage wat er naar de staat gaat.
 
-Deze dingen bepalen hoeveel resources je produceert.
-In een gold factory blijft het aantal gold onaangepast maar heeft het invloed op het aantal geld.
+In een gold factory blijft het aantal verdiende gold hetzelfde maar heeft het wel invloed op het aantal cash.
 
 \subsection{Work Experience}
 Bepaalt hoeveel je produceert tijdens het werken.
@@ -19,6 +18,6 @@ Het is aan te raden om gold exp op te bouwen en dit over te zeten naar een ander
 \subsection{Factory}
 Je kan een eigen factory beginnen voor een bepaalde resource.
 Per energie van factory workers krijgt de fabriek 2 exp, dit is nodig om de fabriek te upgraden.
-Het level van een fabriek bepaald de productiviteit, maximaale aantal werkers, en opslag capaciteit van resources.
+Het level van een fabriek bepaald de productiviteit, maximale aantal werkers, en opslag capaciteit van resources.
 Kan verplaatst worden naar andere regio's maar kan niet van resource veranderen.
 Voor level 140 is 50k gold en 13kk exp nodig.