Explorar el Código

General text upgrade and fixes

JoostSijm hace 6 años
padre
commit
3a482e9a98
Se han modificado 10 ficheros con 99 adiciones y 132 borrados
  1. 3 9
      README.md
  2. 18 31
      docs/parliament.tex
  3. 7 7
      docs/perks.tex
  4. 15 23
      docs/region.tex
  5. 13 14
      docs/resources.tex
  6. 15 14
      docs/state.tex
  7. 4 4
      docs/storage.tex
  8. 10 17
      docs/war.tex
  9. 12 11
      docs/work.tex
  10. 2 2
      preamble_main.tex

+ 3 - 9
README.md

@@ -2,21 +2,15 @@
 *Met liefde gemaakt door Craftbroec*
 
 In deze tutorial zijn de belangrijkste aspecten van het spel uitgelegd.
-* Work exp
-* Market
-* Oorlog
-* Parlement
-* Gebouwen
-* Resources
 
 # Progressie
 Percentage geef een indicatie hoeveel werk ik er nog aan wil besteden.
-Wanneer het 100% is kan er gerust nog meer informatie bij.
+Maar 100% betekend niet definitief.
 
 | Onderwerp | %     | Opmerking                                 |
 | --------- | ----- | ----------------------------------------- |
-| region    | 100   |                                           |
-| state     | 100   |                                           |
+| region    | 95    | Military Academy                          |
+| state     | 95    | Departments                               |
 | perks     | 100   |                                           |
 | storage   | 100   |                                           |
 | resources | 100   |                                           |

+ 18 - 31
docs/parliament.tex

@@ -2,61 +2,48 @@
 % State parliament part#1: http://rivalregions.com/#news/show/362785
 % State parliament part#2: http://rivalregions.com/#news/show/376652
 \section{Parliament}
-Wanneer je 24 uur lang residency heb ik een regio mag je stemmen tijdens verkiezingen.
+Wanneer je 24 uur lang residency heb ik een regio mag je stemmen tijdens verkiezingen in een democratische goverment.
 De verkiezingen worden elke 5 dagen gehouden voor presidentschap en een plek in parliament.
 Je kan er voor kiezen een eigen party te starten of mee te doen met een bestaande party.
 Als jouw party genoeg stemmen heeft komen ze in het parliament terecht.
 
 Het is afhankelijk van je rank in de party of je in het parliament terecht komt.
-Dat wordt bepaald door de voorverkiezingen in de party, bij een gelijk aantal stemmen het level van de speler.
+Dat wordt bepaald door de voorverkiezingen in de party en bij een gelijk aantal stemmen het level van de speler.
 De volgorde is te zien op de leden list.
 
 \subsection{Laws}
-In het parliament kan je een verschillend aantal laws requests versturen.
+In het parliament kan je een verschillend aantal laws versturen.
 De meeste laws hebben een meerderheid nodig voordat ze geaccepteerd worden.
 Ook moet de staat voldoen aan de eventuele resources die nodig zijn voor de wet.
 Hier zijn de belangrijkste wetten:
 
-\textbf{Nieuw Building Law}
-Met deze wet worden er nieuwe gebouwen gemaakt.
+\textbf{Nieuw Building Law}, met deze wet worden er nieuwe gebouwen gemaakt.
 Kijk onder het hoofdstuk Regions welke gebouwen dit allemaal zijn.
 Een wetvoorstel om niewe gebouwen te bouwen zal meestal niet aangenomen worden.
 Belangrijke gebouwen worden bijgehouden door de ministers.
 Andere gebouwen worden in het autonomy parliament voorgesteld.
-\textbf{Resources exploration}
-Niewue resources beschikbaar in een regio wanneer het op is door werk.
+\textbf{Resources exploration}, niewue resources beschikbaar in een regio wanneer het op is door werk.
 Dit wordt bijgehouden door de Minister van Economie.
 Dit heeft een dagelijks limiet dat om 19:00 reset.
-\textbf{Region consolidation}
-Gebruikt om een regio aan een andere staat te geven.
+\textbf{Region consolidation}, gebruikt om een regio aan een andere staat te geven.
 Deze staat accepteerd met een Region Consolidation Confirmation.
-\textbf{Budget transfer}
-Om een bepaald aantal resources naar een autonomy of state te versturen.
-\textbf{Migration agreement}
-Geeft een state toegang tot jouw state.
+\textbf{Budget transfer}, om een bepaald aantal resources naar een autonomy of state te versturen.
+\textbf{Migration agreement}, geeft een state toegang tot jouw state.
 Je heb nog geen toegang tot deze state.
-\textbf{Military agreement}
-Werkt net als migration agreement.
+\textbf{Military agreement}, werkt net als migration agreement.
 Zorgt ervoor dat inwoners mee kunnen vechten met een andere staat.
-\textbf{Parliament size}
-Het parlement kan veranderd worden naar 60, 80, 100, of 150 groot.
+\textbf{Parliament size}, het parlement kan veranderd worden naar 60, 80, 100, of 150 groot.
 De groote zorgt voor meer mensen in het parlement maar de verdeling van parties blijft hetzelfde.
-\textbf{War declaration}
-Begint een oorlog met een andere regio met een gedeelde border.
-\textbf{Leader impeachment}
-Start verkiezingen voor een nieuwe president.
-\textbf{Purification of radioactive pollution}
-Ruimt pollution op uit een regio maar is niet altijd nodig.
-\textbf{Independence declaration}
-Een regio kan zichzelf onafhankelijk verklaren van de state.
-\textbf{Form state}
-Een onafhandkelijke regio kan hier mee een staat vormen.
-\textbf{Deep exploration}
-Zorgt voor een hoger resource limiet maar kost wel veel.
+\textbf{War declaration}, begint een oorlog met een andere regio met een gedeelde border.
+\textbf{Leader impeachment}, start verkiezingen voor een nieuwe president.
+\textbf{Purification of radioactive pollution}, ruimt pollution op uit een regio maar is niet altijd nodig.
+\textbf{Independence declaration}, een regio kan zichzelf onafhankelijk verklaren van de state.
+\textbf{Form state}, een onafhandkelijke regio kan hier mee een staat vormen.
+\textbf{Deep exploration}, zorgt voor een hoger resource limiet maar kost wel veel resources.
 
 \subsubsection*{Overige laws}
-Spreken redelijk voor zichzelf of worden niet gebruikt.
+Spreken redelijk voor zichzelf of worden bijna niet gebruikt.
 
 \subsection{Autonomy}
 Heeft zijn eigen parliament met verkiezingen tussen parties uit de autonomy.
-Hier kunnen eigenlijk alleen economische laws request gemaakt worden.
+Hier in kunnen eigenlijk alleen economische laws gemaakt worden.

+ 7 - 7
docs/perks.tex

@@ -4,21 +4,21 @@ Hoe hoger het level, hoe meer bonus je krijgt.
 Het is belangrijk dat je altijd bezig bent met het leren van een nieuwe perk.
 \premium Voor premium gebruikers kost het leren de helft van de tijd.
 
-Alle perks, en strenght vooral, zorgen voor meer damage tijden een oorlog.
+Alle perks, strenght vooral, zorgen voor meer damage tijden een oorlog.
 
 \subsection{Endurance}
 Onder level 50 gebruik je meer energie in een goud fabriek dan je er voor terug krijgt.
 Goud blijft na level 50 gelijk, voor andere resources heb is level 100 nodig voor maximale efficiency.
 
 \subsection{Education}
-Zorgt voor een hogere maximale werkervaring waardoor meer verdiend met werken.
+Bepaalt de maximale work experience voor resources.
+Heeft invloed op de kosten van het produceren van wapens en items.
 Met level 100 kan je in de departments werken voor de statebonus.
 Deze statebonus zorgt voor een bonus in het hele land.
-Het bepaalt ook het maximale work experience dat je voor een resource kan hebben.
 
 \subsection{Strength}
-Strenght is erg belangrijk wanneer je oorlog wil voeren.
-Het verlaagt ook de prijs om wapens te maken.
+Erg belangrijk voor het vechten in oorlogen.
+Het verlaagt ook de kosten om wapens en items te produceren.
 \newline
-Wat je uitendelijk het meest wil levelen hangt af waar je in dit spel op gaat focusen.
-Denk hier goed over na.
+
+Denk er goed over na waar je op wil focusen in het spel en welk perks je daar voor nodig heb.

+ 15 - 23
docs/region.tex

@@ -1,12 +1,12 @@
 \section{Regions}
 Ten allertijde bevind je jezelf in een regio of reis je tussen twee regio's.
-Iedere speler begin op Novice island.
+Iedere speler begint op Novice island.
 
 \subsection{Index}
 De index heeft effect op veel acties en hebben allemaal een eigen gebouw waar ze afhankelijk van zijn.
 De regio's met de top 10\% meeste gebouwen per index krijgen 10, de volgende 10\% krijgt 9 enzovoort.
 Wanneer andere regio's meer bouwen zakt de index uiteindelijk naar beneden.
-Het is daarom belangijk dat er steeds nieuwe gekouwen er bij komen.
+Het is daarom belangijk dat er steeds nieuwe gekouwen bij komen.
 
 Index 11 is voor regio's die met alle gebouw behalve House Fund en Military Academy bij elkaar in de top 5 van de aarde staan.
 De maan heeft hier 1 regio voor.
@@ -25,7 +25,6 @@ De maan heeft hier 1 regio voor.
 
 \subsubsection*{Health Index}
 % depends on Hospital level in this region and affects Energy recovery.
-Hospital.
 Het aaltal energie dat elke 10 minuten word gegenereerd is bepaald door de health index.
 In deze tabel staat hoeveel energie je genereert:
 
@@ -53,31 +52,25 @@ Voornamlijk in oorlogstijd is het belangrijk dat je vecht vanuit een regio met e
 
 \subsubsection*{Education Index}
 % affects the speed of learning new perks. Depends on the level of School.
-Versnelt het leren van een perk.
+Versnelt het leren van perks.
 
 \subsubsection*{Development Index}
 % affects wages of leaders, ministers and governors. Determines if a Coup can be started in this region.
-Wanneer deze index onder 3 zakt is het mogelijk om een coup te plegen in deze regio.
+Wanneer deze index onder 1 zakt is het mogelijk om een coup te plegen in deze regio.
 Bepaald ook de de wage van de president, minister, en governors.
 
 \subsection{Overige Gebouwen}
-Deze gebouwen helpen niet mee aan een index.
-\textbf{Missile System},
-als dit in de verdedigende regio hoger is zorgt het voor dat Ground en Troop Wars aanvalen minder effect hebben.
-\textbf{Sea Port},
-werkt hetzelfde als een Missile System maar dan met voor Sea Wars.
-\textbf{Power Plant},
-geeft de staat electriciteit om gebouwen draaiend te houden.
+Deze gebouwen helpen niet mee aan een index maar hebben een andere functie.
+\textbf{Missile System}, als dit in de verdedigende regio hoger is zorgt het voor dat ground en troop wars aanvalen minder effect hebben.
+\textbf{Sea Port}, werkt hetzelfde als een missile system maar dan met voor sea wars.
+\textbf{Power Plant}, geeft de staat electriciteit om gebouwen draaiend te houden.
 Elk gebouw heeft een eigen energie behoefte.
 Wanneer de staat te weinig ernergie heeft zullen gebouwen minder werken.
 25\% energie tekort betekend dat alle gebouwen maar 75\% functioneren.
-\textbf{Space Port},
-bepaald de tijd die het nodig is om tussen de aarde en de maan te reizen.
-\textbf{Airport},
-verminderd de damage van de aanvallende regio wanneer deze een minderheid heeft.
+\textbf{Space Port}, bepaald de tijd die het nodig is om tussen de aarde en de maan te reizen.
+\textbf{Airport}, verminderd de damage van de aanvallende regio wanneer deze een minderheid heeft.
 Versnelt reistijd tussen regio's op aarde.
-\textbf{Refill Station},
-werkt hetzelfde als Airports maar dan op de maan.
+\textbf{Refill Station}, werkt hetzelfde als Airports maar dan op de maan.
 
 \subsection{House}
 Als je begint met het bouwen van je huis komt deze in je residence regio te staan.
@@ -87,8 +80,7 @@ Bij het verplaatsen van je huis verlies je 5\%.
 Een huis verhoogt je storage space en versnelt het leren van perks.
 
 \subsection{Overige termen}
-\textbf{Polution},
-komt voor in een regio vanwege missiles gebruikt in oorlogen in de buurt.
-Je krijgt er minder snel energie bij maar gaat automatisch weer weg.
-\textbf{Citizens}, Mensen met residency in deze regio.
-\textbf{Residents}, Mensen aanwezig in deze regio.
+\textbf{Polution}, komt voor in een regio vanwege missiles gebruikt van oorlogen in de buurt.
+Je krijgt er minder snel energie bij maar het gaat automatisch weer weg.
+\textbf{Citizens}, spelers met residency in de regio.
+\textbf{Residents}, spelers aanwezig in de regio.

+ 13 - 14
docs/resources.tex

@@ -7,15 +7,13 @@ Alle resources kunnen verkregen worden door te werken.
 
 \subsection{Currency Resources}
 Bestaan uit: Cash en Gold.
-Onder andere verkregen door quests.
-\textbf{Gold},
+Onder andere verkregen door quests en werken.
+\textbf{Gold}, gebruikt als plaatsvervanger van Cash en bij de productie van gebouwen, machines, en energy drinks.
+Kan verkregen worden in Gold Mines of gekocht met echt geld.
 % Gold is the only workable resource that you can obtain before level 60 in factories called Gold Mines. Gold is used as a substitute for cash and is then used in the creation of buildings and also energy drinks. Gold can be obtained through online purchases, quests and working. Gold can be exchanged into cash at 10kk a piece, but is much more useful as is.
-Gebruikt als plaatsvervanger van Cash en bij de productie van gebouwen, machines, en energy drinks.
-Kan verkregen worden in Gold Mines en het doen van quests, of gekocht worden met echt geld.
-\textbf{Cash},
+\textbf{Cash}, gebruikt voor het kopen en verkopen van resources en het produceren van bijna alles.
+Verkregen door werken in Gold Mines, verkopen op de markt, het ontvangen van donaties, en door gold exchange.
 % Cash is the most useful and likely most sought after resource, despite being the most common. Cash is used in the buying and selling, production and building of everything imaginable. Cash is obtained through selling things on the market, exchanging gold, and from donations.
-Gebruikt voor het kopen en verkopen van resources en het produceren van bijna alles.
-Word verkregen door verkopen van raw resources, donaties, en gold exchange.
 
 \subsection{Raw Resources}
 Zijn: Oil, Ore, Uranium, Diamonds, Helium, en Liquid Oxygen.
@@ -29,25 +27,26 @@ Elke tier is steeds een stuk duurder en komt in kleinere hoeveelheden voor.
         \midrule
         Low    & Oil        & Ore           & 100 - 200 \\
         Mid    & Uranium    & Liquid Oxygen & 1000 - 3000 \\
-        High   & Helium-3   & Diamonds      & 500k - 1kk\phantom{} \\
+        High   & Helium-3   & Diamond       & 500k - 1kk~~ \\
         \bottomrule
     \end{tabular}
 \end{center}
 
 \subsubsection*{Low Tier}
-Word vaak gebruikt bij de productie van machines en het maken van gebouwen in een regio.
-\textbf{Oil} geproduceert in Oil Fields,
+Vaak gebruikt bij de productie van items en wapens.
+Ook bij het maken van gebouwen in een regio.
+\textbf{Oil}, geproduceert in Oil Fields,
 % Oil is likely one of, if not the simplest resource to obtain. Practically, oil is used to power all the machines and things made in production, and is subsequently used in the production of most things. Oil is one of the 6 resources only obtainable after level 60, in factories known as Oil Fields. The market price averages 200-300 dollars cash.
-\textbf{Ore} geproduceert in Ore Quarries.
+\textbf{Ore}, geproduceert in Ore Quarries.
 % Ore is almost exactly the same as oil, used in production of most things. Ore is practically used to be refined, then used to build all the machines and things. The price averages 200-300 dollars cash, and is only obtainable through factories called Ore Quarries after level 60.
 
 \subsubsection*{Mid Tier}
-\textbf{Uranium} geproduceert in Uranium Quarries.
-Wordt gebruikt om voor antirads, power plants en ballistic missiles.
+\textbf{Uranium}, geproduceert in Uranium Quarries.
+Gebruikt om voor antirads, power plants en ballistic missiles.
 % Uranium is much different from the previous two. It is more expensive and comes in lower quantities. Practically, uranium is used to either create or counteract radiation or create energy, and is subsequently used in ballistic missiles, antirads, and power plants built on earth. The price averages around 4500-6000 dollars cash. It is one of the six that can only be obtained in factories called Uranium Quarries after level 60.
 \textbf{Liquid Oxygen}, geproduceert in Liquefaction Plants op aarde.
 Zorgt voor zuurstof op de maan.
-Word gebruikt in de productie van moon tanks and space rockets.
+Gebruikt in de productie van moon tanks and space rockets.
 % Liquid Oxygen is a more specific kind of resource. Practically it is used to allow people to breathe, and is used in anything moon or space related like moon tanks and space rockets. The price ranges from 5000-6000 dollars cash. It is one of the six that can only be obtained in factories called Liquefaction Plants after level 60. Liquefaction Plants can only be built on earth.
 
 \subsubsection*{High Tier}

+ 15 - 14
docs/state.tex

@@ -2,40 +2,41 @@
 \section{State}
 Verschillende regio's behoren tot een state.
 Deze state zorgt er voor dat de verschillende regio's goed beheerd worden.
-Een state kan groter worden door nieuwe regio's over te nemen of deze verliezen.
+Een state kan nieuwe regio's krijgen of verliezen door middel van oorlog.
 
 \subsection{State Budget}
-Een vooraad waarmee de state onderhouden word.
+De vooraad waarmee de state onderhouden word.
 Door middel van taxes, state market, donaties, en travel fee krijgt de state inkomsten binnen.
 Taxes gaan over de productie in fabrieken en het verkopen van resources op de market.
 
 \subsection{Bloc}
-Een regio kan lid worden van een Bloc wat functioneert als een unie verschillende states die bij elkaar willen horen.
-Vaak zijn blocks bedoeld om bescherming aan elkaar te bieden.
+Een regio kan lid worden van een Bloc.
+Dit functioneert als een unie verschillende states die bij elkaar willen horen.
+Vaak is bescherming aan elkaar bieden het doel.
 
 \subsection{Government forms}
-Hier in word onderschijd gemaakt tussen twee type.
-Een state kan een bestuursvorm hebben.
+Dit is de bestuursvorm van de state.
+Er word onderschijd gemaakt tussen twee types.
 
 \subsubsection{Democratisch}
-\textbf{Parliamentary republic}, alle macht is in het parliament.
+\textbf{Parliamentary republic}, alle macht is in het parliament. Dit zijn regio's nadat ze independent worden.
 \textbf{Presidential republic}, een parliament met president als leader.
 \textbf{Dominant party}, de partij met de meeste stemmen komt in het parliament terecht.
 
 \subsubsection{Autoritaristisch}
-Wanneer een state 31 dagen bestaat kan het met 80\% stemmen van het parlement veranderen in een dictatorhip.
-De dictator kan de state op elk moment naar een andere staatsvorm veranderen.
+Wanneer een state 31 dagen bestaat kan het met 80\% stemmen van het parlement veranderen in een autoritaristisch government.
+De staat word dan gelijd door een dictator en kan de state op elk moment naar een andere staatsvorm veranderen.
 \textbf{Dictatorship}, een dictator is de leider van de state, hij kan de laws meteen uitvoeren en er is geen parliament.
 \textbf{One-party system}, hetzelfde als dictatorship maar met parliament voor de partij van de dictator.
-\textbf{Executive monarchy}, dictatorship met een verkozen parliament, law requests worden alleen geaccepteerd bij steun van de monarch.
+\textbf{Executive monarchy}, dictatorship met een verkozen parliament, laws worden alleen geaccepteerd bij steun van de monarch.
 
 \subsection{State Leader}
 In een presidential republic of dominant-party word deze positie elke 5 dagen verkozen.
-De belangrijkste functies zijn het residency aanvragen goedkeuren, het ministers aanstellen en het volk op de hoogte brengen van nieuws.
+De belangrijkste functies zijn het residency aanvragen goedkeuren, ministers aanstellen, en het volk op de hoogte brengen van nieuws.
 Een leader met commander status kan war laws meteen accepteren.
 
 \subsection{Ministers}
-Minister hebben de mogelijkheid enkele law request gelijkt te accepteren.
+Minister hebben de mogelijkheid enkele laws gelijkt te accepteren.
 Moeten opnieuw worden aangesteld na elke leader election.
 
 \subsubsection{Foreign}
@@ -55,5 +56,5 @@ Deze kosten worden elke minuut van de state buget afgehaald.
 Een state kan regio's het recht geven zichzelf te besturen door middel van een autonomy.
 Kan bestaan uit meerdere aaneengesloten regio's, de hoofdstad kan geen autonomy zijn.
 Heeft een eigen budget een krijgt een gedeelte van de belasting, de profit share.
-Een governor besturud een autonomy en is aangesteld aan een door de state parliament.
-in democratishe governments kan hij resource exploration en building laws te accepteren.
+Een governor bestuurt een autonomy en is aangesteld aan een door de state parliament.
+In democratishe governments kan hij resource exploration en building laws te accepteren.

+ 4 - 4
docs/storage.tex

@@ -1,5 +1,5 @@
 \section{Storage}
-Hier in zijn jouw resources opgeslagen.
+Hier in zijn jouw resources, items, en weapons opgeslagen.
 Bepaald door level en endurance perk.
 Je house level geeft een extra \% ruimte.
 Premium verdubbelt je storage ruimte, dit kan nog eens verdubbeld worden met een tijdelijke boost.
@@ -11,7 +11,7 @@ Hier worden resources gekocht en verkocht, alleen raw resources, items en wapens
 De prijs kan erg verschillen in de loop der tijd, dus hou het goed in de gaten.
 Soms worden grote hoeveelheden aangeboden tegen een lage prijs.
 Het een goed moment om dan een gedeelte te kopen en voor een hogere prijs proberen te verkopen.
-Probeer genoeg wapens goedkoop te kopen waneer het vrede is in het geval van een plotselinge oorlog.
+Probeer genoeg wapens goedkoop te krijgen waneer het vrede is in het geval van een plotselinge oorlog.
 
 De market tax is het percentage dat naar de state budget gaat.
 Als je een offer plaats bepaald je huidige regio de market tax. 
@@ -20,7 +20,7 @@ Dit veranderd niet wanneer je naar een andere regio verplaatst.
 \subsection{Items}
 Hebben verschillend functies.
 \textbf{Antirad}, verminderd de radiation van uit het epicentrum.
-\textbf{Energy drink}, geeft 1 energy point en kan elke 10 minuten gebruikt worden. Gemaakt van gold kan niet verhandeld.
+\textbf{Energy drink}, geeft 1 energy point en kan elke 10 minuten gebruikt worden. Gemaakt van gold kan niet worden verhandeld.
 \textbf{Space rockets}, verbruikt wanneer je tussen de aarde en de maan reist.
 
 \subsection{Weapons}
@@ -43,6 +43,6 @@ De $\alpha$-damage is de basis damage van een wapen.
 
 \subsection{Production}
 Je kan ook zelf items en wapens produceren.
-Bij het produceren gebruik je resources.
+Bij het produceren gebruik je raw resources en cash.
 De kosten zijn afhankelijk van je strength and education perks.
 Het duur een lange tijd voordat winst maakt met zelf productie.

+ 10 - 17
docs/war.tex

@@ -1,6 +1,6 @@
 \section{War}
-Een conflict tussen tussen states of regio's met het doel onafhankelijk te worden of een regio over te nemen door de aanvallende zijde
-Om een oorlog te starten word er via het parliament een law ingediend.
+Een conflict tussen tussen states of regio's met het doel onafhankelijk te worden of een regio over te nemen.
+Om een oorlog te starten tussen twee regio's word er via het parliament een law ingediend.
 Een dictator of leader met commander status kan oorlog laws meteen accepteren.
 Het vechten in een oorlog kost energie maar je krijgt de mogelijkheid elk uur te vechten zonder energy te gebruiken.
 Wanneer een regio word overgenomen in een ground- of troopers war worden de helft van de gebouwen vernietigd.
@@ -8,7 +8,7 @@ De state die een regio overneemt ontvangt de helft van deze verlozen gebouwen in
 
 \begin{center}
     \begin{tabular}{ll}
-        Type                & Succes \\
+        Type                & Bij succes \\
         \midrule
         Ground war          & Capture \\
         Revolution          & Independence \& democracy \\
@@ -21,26 +21,19 @@ De state die een regio overneemt ontvangt de helft van deze verlozen gebouwen in
 \end{center}
 
 \subsection{Types}
-\textbf{Ground war},
-Kan gestart worden tussen aangrenzende regio's en word gebruikt om een regio over te nemen van een andere staat.
-\textbf{Revolution},
-Kost 3 spelers 75 gold om gestart te worden.
+\textbf{Ground war}, kan gestart worden tussen aangrenzende regio's en word gebruikt om een regio over te nemen van een andere staat.
+\textbf{Revolution}, kost 3 spelers 75 gold om gestart te worden.
 Om mee te vechten aan deze oorlog moet je aanwezig zijn in de regio.
-\textbf{Coup},
-Kan door 3 spelers gestart worden in regio's met een development index 1.
+\textbf{Coup}, kan door 3 spelers gestart worden in regio's met een development index 1.
 Je kan er een starten of meevechten als aanvaller zonder in deze regio aanwezig te zijn.
 Om te verdedigen moet je aanwezig zijn in de regio.
 Wanneer je met meer dan 5m damage aanvalt krijg je automatisch residency bij succes.
-\textbf{Sea war},
-Kan gestart worden tussen twee regio's die toegang hebben tot de zee.
+\textbf{Sea war}, kan gestart worden tussen twee regio's die toegang hebben tot de zee.
 Hoeveel er gestart kunnen worden is afhankelijk hoe groot de staat is.
-\textbf{Troopers war},
-Begint automatisch na een succesvolle sea war.
-\textbf{Space war},
-Oorlog tussen aarde- en maan regio waar aan iedereen mee kan doen.
+\textbf{Troopers war}, begint automatisch na een succesvolle sea war.
+\textbf{Space war}, oorlog tussen aarde- en maan regio waar aan iedereen mee kan doen.
 Kan gestort worden vanaf de 20 regio's met meeste spaceport gebouwen.
-\textbf{Training},
-Het is altijd mogelijk te trainen om snel in level te stijgen.
+\textbf{Training}, het is altijd mogelijk te trainen om snel in level te stijgen.
 De uitslag van training heeft geen effect.
 
 \subsection{Auto mode}

+ 12 - 11
docs/work.tex

@@ -1,23 +1,24 @@
 \section{Work}
-In de \state zijn er gelukig veel fabrieken.
+Er zijn veel verschillende fabrieken om in te werken.
 Wanneer je bepaalt waar je gaat werken zijn er een paar dingen om over na te denken.
-\textbf{Health index}, Bepaalt hoeveel energie je genereerd per 10 minuten.
-\textbf{Factory level}, Een hoger level zorgt voor meer productie.
-\textbf{Factory wage}, door de factory owner bepaald, dit kan een percentage van de resource zelf zijn of geld.
-\textbf{Tax Rate}, percentage wat er naar de staat gaat, staat op de overzicht pagina van de regio.
+\textbf{Health index}, bepaalt hoeveel energie je genereerd per 10 minuten.
+\textbf{Factory level}, een hoger level zorgt voor meer productie.
+\textbf{Factory wage}, door de factory owner bepaald, dit kan een percentage van de opdrengst zijn of vast geldbedrag.
+\textbf{Tax Rate}, percentage wat er naar de staat gaat.
 
 Deze dingen bepalen hoeveel resources je produceert.
 In een gold factory blijft het aantal gold onaangepast maar heeft het invloed op het aantal geld.
 
 \subsection{Work Experience}
-Dit word per resource bijgehouden.
-Het maximale wat je kan behalen is afhankelijk van je education level.
+Bepaalt hoeveel je produceert tijdens het werken.
+Dit word per resource bijgehouden, om een gedeelte naar een andere resource te verplaatsen kost het 75 gold.
+Het maximale wat je kan behalen is afhankelijk van je education level (80000 + 200 * Education).
 Per 10 energie krijg je 1 work exp.
-Exp verplaatsen naar een andere resource kost 75 gold.
-Het is aangeraden om gold exp op te bouwen en dit over te zeten naar een andere resource wanneer je bijna de max bereikt.
+Het is aan te raden om gold exp op te bouwen en dit over te zeten naar een andere resource wanneer je bijna de max bereikt.
 
 \subsection{Factory}
 Je kan een eigen factory beginnen voor een bepaalde resource.
-Per energie van werknemers krijgt de fabriek 2 exp, dit is nodig om de fabriek te upgraden.
-Het level van een fabriek bepaald de productiviteit, maximaale aantal werkers, en opslag van resources.
+Per energie van factory workers krijgt de fabriek 2 exp, dit is nodig om de fabriek te upgraden.
+Het level van een fabriek bepaald de productiviteit, maximaale aantal werkers, en opslag capaciteit van resources.
+Kan verplaatst worden naar andere regio's maar kan niet van resource veranderen.
 Voor level 140 is 50k gold en 13kk exp nodig.

+ 2 - 2
preamble_main.tex

@@ -16,8 +16,8 @@
 % Metadata
 \title{Rival Regions Tutorial}
 \author{B\`{e}rg C.}
-\date{15 january 2019}
-\newcommand{\theversion}{V0.1}
+% \date{15 january 2019}
+\newcommand{\theversion}{v0.1}
 
 % Set variables
 \makeatletter