\section{War} Een conflict tussen tussen states of regions met het doel onafhankelijk te worden of een region over te nemen. Om een oorlog te starten tussen twee regions wordt er via het parliament een law ingediend. Een dictator of leader met commander status kan oorlog laws meteen accepteren. Het vechten in een oorlog kost energie maar je krijgt de mogelijkheid elk uur te vechten zonder energy te gebruiken. Wanneer een region word overgenomen in een ground- of troopers war worden de helft van de gebouwen vernietigd. De state die een region overneemt ontvangt de helft van deze verloren gebouwen in resources. \begin{center} \begin{tabular}{ll} Type & Bij succes \\ \midrule Ground war & Capture \\ Revolution & Independence \& democracy \\ Coup & Independence \\ Sea war & Troopers war \\ Troopers war & Capture \\ Space war & Capture \\ \bottomrule \end{tabular} \end{center} \subsection{Types} \textbf{Ground war}, kan gestart worden tussen aangrenzende regions en wordt gebruikt om een region over te nemen van een andere staat. \textbf{Revolution}, kost 3 spelers 75 gold om gestart te worden. Om mee te vechten aan deze oorlog moet je aanwezig zijn in de regio. \textbf{Coup}, kan door 3 spelers gestart worden in regions met een development index 1. Je kan er een starten of meevechten als aanvaller zonder in deze region aanwezig te zijn. Om te verdedigen moet je aanwezig zijn in de regio. Wanneer je met meer dan 5m damage aanvalt krijg je automatisch residency bij succes. \textbf{Sea war}, kan gestart worden tussen twee regions die toegang hebben tot de zee. Hoeveel er gestart kunnen worden is afhankelijk hoe groot de staat is. \textbf{Troopers war}, begint automatisch na een succesvolle sea war. \textbf{Space war}, oorlog tussen aarde- en maan region waar aan iedereen mee kan doen. Kan gestart worden vanaf de 20 regions met meeste spaceport gebouwen. \textbf{Training}, het is altijd mogelijk te trainen om snel in level te stijgen. De uitslag van training heeft geen effect. \subsection{Auto mode} \premium Je kan auto mode gebruiken voor oorlogen. Met energy drinks val je elke 10 minuten aan en zonder val je elk uur aan.