2
0

region.tex 4.5 KB

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182838485868788899091
  1. \section{Region}
  2. Ten allertijde bevind je jezelf in een region of reis je tussen twee regions.
  3. Als nieuwe speler begin je in de regio die het dichtstbij ligt.
  4. \subsection{Index}
  5. De index heeft effect op veel acties en hebben allemaal een eigen gebouw waar ze afhankelijk van zijn.
  6. De regions met de top 10\% meeste gebouwen per index krijgen 10, de volgende 10\% krijgt 9 enzovoort.
  7. Wanneer andere regions meer bouwen zakt de index uiteindelijk naar beneden.
  8. Het is daarom belangijk dat er steeds nieuwe gebouwen bij komen.
  9. Index 11 is voor regions die met alle gebouw behalve House Fund en Military Academy bij elkaar in de top 5 van de aarde staan.
  10. De maan heeft hier 1 region voor.
  11. \begin{center}
  12. \begin{tabular}{lll}
  13. Index & Gebouw & Range \\
  14. \midrule
  15. Health & Hospital & 1-11 \\
  16. Military & Military Base & 1-11 \\
  17. Education & School & 1-11 \\
  18. Development & House Fund & 1-10 \\
  19. \bottomrule
  20. \end{tabular}
  21. \end{center}
  22. \subsubsection*{Health Index}
  23. % depends on Hospital level in this region and affects Energy recovery.
  24. Het aantal energie dat elke 10 minuten wordt gegenereerd is bepaald door de health index.
  25. In deze tabel staat hoeveel energie je genereert:
  26. \begin{center}
  27. \begin{tabular}{c*5{r}}
  28. & & \multicolumn{4}{c}{Gold per} \\
  29. \cline{3-6}
  30. Index & Energy & 10 min & uur & dag & week \\
  31. \midrule
  32. 1-5 & 7 & 0.7 & 4.2 & 100.8 & 705.6 \\
  33. 6 & 8 & 0.8 & 4.8 & 115.2 & 806.4 \\
  34. 7 & 9 & 0.9 & 5.4 & 129.6 & 907.2 \\
  35. 8 & 10 & 1.0 & 6.0 & 144.0 & 1,009.0 \\
  36. 9 & 11 & 1.1 & 6.6 & 158.4 & 1,108.8 \\
  37. 10 & 12 & 1.2 & 7.2 & 172.8 & 1,209.6 \\
  38. 11 & 16 & 1.6 & 9.6 & 230.4 & 1,612.8 \\
  39. \bottomrule
  40. \end{tabular}
  41. \end{center}
  42. \subsubsection*{Military Index}
  43. % affects the damage in the war. Depends on the level of Military base.
  44. Geeft een bonus wanneer je vanuit deze region vecht.
  45. Voornamlijk in oorlogstijd is het belangrijk dat je vecht vanuit een region met een hoge military index.
  46. \subsubsection*{Education Index}
  47. % affects the speed of learning new perks. Depends on the level of School.
  48. Versnelt het leren van perks.
  49. \subsubsection*{Development Index}
  50. % affects wages of leaders, ministers and governors. Determines if a Coup can be started in this region.
  51. Wanneer deze index onder 1 zakt is het mogelijk om een coup te plegen in deze regio.
  52. Bepaalt ook de de wage van de president, minister, en governors.
  53. \subsection{Overige Gebouwen}
  54. Deze gebouwen helpen niet mee aan een index maar hebben een andere functie.
  55. \textbf{Missile System}, als dit in de verdedigende region hoger is, zorgt het voor dat ground en troop wars aanvallen minder effect hebben.
  56. \textbf{Sea Port}, werkt hetzelfde als een missile system maar dan voor sea wars.
  57. \textbf{Power Plant}, geeft de staat electriciteit om gebouwen draaiend te houden.
  58. Elk gebouw heeft een eigen energie behoefte.
  59. Wanneer de staat te weinig ernergie heeft zullen gebouwen minder werken.
  60. 25\% energie tekort betekent dat alle gebouwen maar 75\% functioneren.
  61. \textbf{Space Port}, bepaalt de tijd die nodig is om tussen de aarde en de maan te reizen.
  62. \textbf{Airport}, vermindert de damage van de aanvallende region wanneer deze een minderheid heeft.
  63. Versnelt reistijd tussen regions op aarde.
  64. \textbf{Refill Station}, werkt hetzelfde als Airports maar dan op de maan.
  65. \subsection{House}
  66. Als je begint met het bouwen van je huis komt deze in je residence region te staan.
  67. Je kan dit huis upgraden tot level 99 maar de kosten om je huis te upgraden worden per level hoger.
  68. Wanneer de region waar je huis staat wordt overgenomen verlies je 10\% van de levels.
  69. Bij het verplaatsen van je huis verlies je 5\%.
  70. Een huis verhoogt je storage space en versnelt het leren van perks.
  71. \subsection{Resources}
  72. Elke region heeft per resource een limiet wat gexploreert kan worden wat om 20:00 uur reset.
  73. De Minister of Economics kan een exploration law accepteren die een gedeelte van dit limiet beschikbaar maakt.
  74. Wanneer de beschikbaarheid op raakt in een region moet er dus een refill gedaan worden.
  75. \subsection{Overige termen}
  76. \textbf{Polution}, komt voor in een region vanwege missiles gebruikt van oorlogen in de buurt.
  77. Je krijgt er minder snel energie bij maar het gaat automatisch weer weg.
  78. \textbf{Citizens}, spelers met residency in de regio.
  79. \textbf{Residents}, spelers aanwezig in de regio.