Browse Source

Working on region page and improvin TOC

JoostSijm 6 năm trước cách đây
mục cha
commit
3f4d52c199
6 tập tin đã thay đổi với 93 bổ sung54 xóa
  1. 5 2
      README.md
  2. 2 0
      docs/intro.tex
  3. 69 33
      docs/regions.tex
  4. 11 13
      docs/resources.tex
  5. 2 2
      docs/work.tex
  6. 4 4
      preamble.tex

+ 5 - 2
README.md

@@ -10,11 +10,14 @@ In deze tutorial zijn de belangrijkste aspecten van het spel uitgelegd.
 * Resources
 
 # Progressie
+Percentage geef een indicatie hoeveel werk ik er nog aan wil besteden.
+Wanneer het 100% is kan er gerust nog meer informatie bij.
+
 | Onderwerp | %     | Opmerking                                 |
 | --------- | ----- | ----------------------------------------- |
-| region    | 70    | Mist 'overige gebouwen'                   |
+| region    | 100   | Mist 'overige gebouwen'                   |
 | perks     | 100   |                                           |
-| resources | 80    |                                           |
+| resources | 100   |                                           |
 | market    | 20    |                                           |
 | work      | 80    |                                           |
 | war       | 20    | Coup en revolutie beschrijven en damage   |

+ 2 - 0
docs/intro.tex

@@ -5,7 +5,9 @@
 
 	Een \premium betekend een functie die alleen voor een premium gebruiker beschikbaar is.
 	Premium is aangeraden vanwege de vele voordelen in dit spel.
+\end{multicols}
 
+\begin{multicols}{3}
 	\begingroup
 		\titleformat{\section}[hang]
 			{\rmfamily\Large\uppercase}

+ 69 - 33
docs/regions.tex

@@ -1,58 +1,94 @@
 \begin{multicols}{2}
 	\section{Regions}
-	De regio waar in je werkt, woont, of oorlog voerd is erg belangrijk.
-	Effecten worden berekend door mindel van een aantal indexen op de schaal 1-11.
-	Deze indexen hebben allemaal een eigen gebouw.
+	De regio waar in je werkt, woont, of vecht is erg belangrijk.
+	\subsection{Index}
+	De index heeft effect op veel acties en hebben allemaal een eigen gebouw waar ze afhankelijk van zijn.
+	De regio's met de top 10\% meeste gebouwen per index krijgen 10, de volgende 10\% krijgt 9 enzovoort.
+	Wanneer andere regio's meer gebouwen bouwen zakt de index uiteindelijk naar beneden.
+	Het is daarom belangijk dat er steeds nieuwe gekouwen gebouwd worden.
 
-	% Dit moet nog verbeterd worden omdat indexen op een andere manier worden berekend.
-	De regio's met de top 10\% meeste gebouwen krijgen index 10, de volgende 10\% krijg index index enzo voort. 
-	Index 11 zijn voor de regio's die in de top 6 staan. 
-	Wanneer een andere regio het aantal gebouwen inhaalt is het mogelijk dat je regio een index zakt.
-	Het is daarom belangijk dat er steeds nieuwe gekouwen gemaakt worden zodat we niet achteruit gaan.
+	Index 11 is voor regio's die met alle gebouw behalve House Fund en Military Academy bij elkaar in de top 5 van de aarde staan.
+	De maan heeft hier 1 regio voor.
 
-	\subsection{Health Index}
+	\begin{center}
+		\begin{tabular}{lll}
+			Index       & Gebouw        & Range \\
+			\midrule
+			Health      & Hospital      & 1-11 \\
+			Military    & Military Base & 1-11 \\
+			Education   & School        & 1-11 \\
+			Development & House Fund    & 1-10 \\
+			\bottomrule
+		\end{tabular}
+	\end{center}
+
+	\subsubsection*{Health Index}
 	% depends on Hospital level in this region and affects Energy recovery.
 	Hospital.
 	Het aantal energie dat je elke 10 minuten genereerd word bepaald door de health index.
 	In deze tabel staat hoeveel energie je genereert:
 
 	\begin{center}
-		\begin{minipage}[t]{\columnwidth}
-			\begin{tabular}{c*5{r}}
-				& & \multicolumn{4}{c}{Gold per} \\
-				\cline{3-6}
-				Index & Energy & 10 min & uur & dag & week \\
-				\midrule
-				1–5	& 7		& 0.7	& 4.2	& 100.8	& 705.6 \\
-				6	& 8		& 0.8	& 4.8	& 115.2	& 806.4 \\
-				7	& 9		& 0.9	& 5.4	& 129.6	& 907.2 \\
-				8	& 10	& 1.0	& 6.0	& 144.0	& 1,009.0 \\
-				9	& 11	& 1.1	& 6.6	& 158.4	& 1,108.8 \\
-				10	& 12	& 1.2	& 7.2	& 172.8	& 1,209.6 \\
-				11	& 16	& 1.6	& 9.6	& 230.4	& 1,612.8 \\
-				\bottomrule
-			\end{tabular}
-		\end{minipage}
+		\begin{tabular}{c*5{r}}
+			& & \multicolumn{4}{c}{Gold per} \\
+			\cline{3-6}
+			Index & Energy & 10 min & uur & dag & week \\
+			\midrule
+			1–5	& 7		& 0.7	& 4.2	& 100.8	& 705.6 \\
+			6	& 8		& 0.8	& 4.8	& 115.2	& 806.4 \\
+			7	& 9		& 0.9	& 5.4	& 129.6	& 907.2 \\
+			8	& 10	& 1.0	& 6.0	& 144.0	& 1,009.0 \\
+			9	& 11	& 1.1	& 6.6	& 158.4	& 1,108.8 \\
+			10	& 12	& 1.2	& 7.2	& 172.8	& 1,209.6 \\
+			11	& 16	& 1.6	& 9.6	& 230.4	& 1,612.8 \\
+			\bottomrule
+		\end{tabular}
 	\end{center}
 
-	\subsection{Military Index}
+	\subsubsection*{Military Index}
 	% affects the damage in the war. Depends on the level of Military base.
-	Military base.
 	Geeft een bonus wanner je vanuit deze regio vecht.
 	Voornamlijk in oorlogstijd is het belangrijk dat je vecht vanuit een regio met een hoge military index.
 
-	\subsection{Education Index}
-	% affects the speed of learning new perks. Depends on the level of School. 
-	School.
+	\subsubsection*{Education Index}
+	% affects the speed of learning new perks. Depends on the level of School.
 	Versnelt het leren van een perk.
 
-	\subsection{Development Index}
+	\subsubsection*{Development Index}
 	% affects wages of leaders, ministers and governors. Determines if a Coup can be started in this region.
-	House fund.
 	Wanneer deze index onder 3 zakt is het mogelijk om een coup te plegen in deze regio.
 	Bepaald ook de de wage van de president, minister, en governors.
 
 	\subsection{Overige Gebouwen}
-	TODO
+	Deze gebouwen helpen niet mee aan een index.
+
+	\subsubsection*{Missile System}
+	Als dit in de verdedigende regio hoger is zorgt het voor dat Ground en Troop Wars aanvalen minder effect hebben.
+
+	\subsubsection*{Sea Port}
+	Werkt hetzelfde als een Missile System maar dan met voor Sea Wars.
+
+	\subsubsection*{Power Plant}
+	Geeft de staat electriciteit om gebouwen draaiend te houden.
+	Elk gebouw heeft een eigen energie behoefte.
+	Wanneer de staat te weinig ernergie heeft zullen gebouwen minder werken.
+	75\% energie tekort betekend dat alle gebouwen maar 75\% functioneren.
+
+	\subsubsection*{Space Port}
+	Bepaald de tijd die het nodig is om tussen de aarde en de maan te reizen.
+
+	\subsubsection*{Airport}
+	Verminderd de damage van de aanvallende regio wanneer deze een minderheid heeft.
+	Versnelt reistijd tussen regio's op aarde.
+
+	\subsubsection*{Refill Station}
+	Werkt hetzelfde als Airports maar dan op de maan.
+
+	\subsubsection*{House}
+	Als je begint met het bouwen van je huis komt deze in je residence regio te staan.
+	Je kan dit huis upgraden tot level 99 maar de kosten om je huis te upgraden worden per level hoger.
+	Wanneer de regio waar je huis staat word overgenomen verlies je 10\% van de levels.
+	Bij het verplaatsen van je huis verlies je 5\%.
+	Een huis verhoogt je storage space en versnelt het leren van perks.
 
 \end{multicols}

+ 11 - 13
docs/resources.tex

@@ -26,26 +26,24 @@
 	Elke tier word steeds een stuk duurder en komt in kleinere hoeveelheden voor.
 
 	\begin{center}
-		\begin{minipage}[t]{\columnwidth}
-			\begin{tabular}{llll}
-				Tier & Resource &				& Marktprijs \$ \\
-				\midrule
-				Low	& Oil 		& Ore 			& 100 - 200 \\
-				Mid	& Uranium	& Liquid Oxygen	& 1000 - 3000 \\
-				High & Helium-3 & Diamonds		& 500k - 1kk \\
-				\bottomrule
-			\end{tabular}
-		\end{minipage}
+		\begin{tabular}{llll}
+			Tier & Resource &				& Marktprijs \$ \\
+			\midrule
+			Low	& Oil 		& Ore 			& 100 - 200 \\
+			Mid	& Uranium	& Liquid Oxygen	& 1000 - 3000 \\
+			High & Helium-3 & Diamonds		& 500k - 1kk \\
+			\bottomrule
+		\end{tabular}
 	\end{center}
 
-	\subsubsection{Low Tier}
+	\subsubsection*{Low Tier}
 	Word vaak gebruikt bij de productie van machines en het maken van gebouwen in een regio.
 	\textbf{Oil} geproduceert in Oil Fields,
 	% Oil is likely one of, if not the simplest resource to obtain. Practically, oil is used to power all the machines and things made in production, and is subsequently used in the production of most things. Oil is one of the 6 resources only obtainable after level 60, in factories known as Oil Fields. The market price averages 200-300 dollars cash.
 	\textbf{Ore} geproduceert in Ore Quarries.
 	% Ore is almost exactly the same as oil, used in production of most things. Ore is practically used to be refined, then used to build all the machines and things. The price averages 200-300 dollars cash, and is only obtainable through factories called Ore Quarries after level 60.
 
-	\subsubsection{Mid Tier}
+	\subsubsection*{Mid Tier}
 	\textbf{Uranium} geproduceert in Uranium Quarries.
 	Wordt gebruikt om voor antirads, power plants en ballistic missiles.
 	% Uranium is much different from the previous two. It is more expensive and comes in lower quantities. Practically, uranium is used to either create or counteract radiation or create energy, and is subsequently used in ballistic missiles, antirads, and power plants built on earth. The price averages around 4500-6000 dollars cash. It is one of the six that can only be obtained in factories called Uranium Quarries after level 60.
@@ -54,7 +52,7 @@
 	Word gebruikt in de productie van moon tanks and space rockets.
 	% Liquid Oxygen is a more specific kind of resource. Practically it is used to allow people to breathe, and is used in anything moon or space related like moon tanks and space rockets. The price ranges from 5000-6000 dollars cash. It is one of the six that can only be obtained in factories called Liquefaction Plants after level 60. Liquefaction Plants can only be built on earth.
 
-	\subsubsection{High Tier}
+	\subsubsection*{High Tier}
 	\textbf{Helium-3}, geproduceert in Helium-3 Labs op de maan.
 	Word gebruikt voor experimentele power plants op de maan en in de productei van Space Stations.
 	% Helium-3 is a high tier material that can only be obtained in factories above level 60 on the moon. Practically it is used in experimental power plants, like those in space stations or spaceports and is found in so. The price ranges from 1.35kk to 1.6kk on average.

+ 2 - 2
docs/work.tex

@@ -8,10 +8,10 @@
 	\textbf{Tax Rate}, percentage wat er naar de staat gaat.
 
 	\subsection{Work Experience}
-	Dit word per resource bijgehouden. 
+	Dit word per resource bijgehouden.
 	Het maximale wat je kan behalen is afhankelijk van je education level.
 	Per 10 energie krijg je er 1 work exp er bij.
-	Exp verplaatsen naar een andere resource kost 75G. 
+	Exp verplaatsen naar een andere resource kost 75G.
 	Beginnende spelers worden aangeraden gold exp op te bouwen.
 	Wanneer je dat maximaal heb is het handig een gedeelte over te zetten naar een andere resource.
 

+ 4 - 4
preamble.tex

@@ -23,7 +23,7 @@
 % More list options
 \usepackage{enumitem}
 % Title
-\usepackage{titlesec}
+\usepackage[compact]{titlesec}
 
 %%%%%%% Settings %%%%%%%
 
@@ -68,20 +68,20 @@
 \usepackage{titletoc}
 \titlecontents{section}
     [15pt]
-    {\addvspace{6pt}\large\rmfamily}
+    {\large\rmfamily}
     {\contentslabel{15pt}}
     {\hspace*{-9mm}}
     {\contentspage}[\medskip]
 
 \titlecontents{subsection}
-    [35pt]
+    [25pt]
     {\rmfamily}
     {\contentslabel{25pt}}
     {\hspace*{-12mm}}
     {\contentspage}
 
 \titlecontents{subsubsection}
-    [55pt]
+    [35pt]
     {\rmfamily}
     {\contentslabel{35pt}}
     {\hspace*{-12mm}}